Another day another time but the same me ?

Hej !
Nu sitter jag här i sängen med Maria och vi har det så mysigt såå ;P men det kunde ju ha vare mysigare ;D. Vet inte riktigt vad jag ska skriva men kvällen blev åtminstonde lite lyckad, vi satt och kollade på tv och drack cider (alkoholfri såklart) med grabbarna och dom eldade så jag trodde att jag skulle dö av värme utslag xD.

Kan ju säga att now I know who I realy want, låter kanske töntigt men det är sant. På några dagar kan hjärtat vända tillbaka och inse vafan är det som pågår ? svårt att förstå att hur mycket du än försöker så kommer du alltid att tycka samma sak som du alltid har gjort. Men att inse att man älskar någon och inte veta vad den har för känslor att ge tillbaka är jobbigt, vet ju inte direkt när jag kommer att få veta vad denna tycker om just mig. Men igentligen så måste jag inse att det är ju självklart att den inte gillar mig men ändå så finns det ett litet hopp om att den kommer snart att besvara min kärlek men somsagt det är ju bara ett litet hopp. Vem orkar igentligen det här med kärlek och sånt ? varför inte bara bli nunna eller något liknade ? Men svårt att släppa någon som man tycker om så fruktansvärt mycket men om man aldrig tar steget och förklarar hur det igentligen är så kommer det ju aldrig att hända någonting vare sig det är bra eller inte.



Att lita på någon..

Vad är det igentligen? vad kan man berätta och vad kan man inte berätta? finns det någon lag på vad man får säga? och det här med rykten vem kom på dom igentligen? jag menar säger jag tex igår var jag ute och gick och träffade en trevlig kille och vi pratade lite, när det har gått runt ett varv igenom byn så har ju någon lyckats förvränga det så när det kommer fram så har man ju legat med killen, varför är det så? är det kul att snacka skit? visst jag har pratat illa om folk men aldrig spridit ut rykten som inte är sanna, förstår inte meningen med det hela. Vad får man ut av att sprida rykten? och kanske tilloch med förstöra för någon?. Om jag ser en lite mullig person inte fan sprider jag ut rykten om att hon är gravid ialla fall. Men vissa har väl inget annat för sig kanske, aja nu släpper vi det här och går vidare ;D.

Mogen?

När är man mogen igentligen och hur vet man att man är det ? blir man någonsin mogen ? Det är ju inte direkt som en frukt som växer och blir mogen så att man kan äta det, eller är det så? vi växer och börjar först när vi är små och sedan trotsåldern och sedan pubertetet och sedan vuxen och sen gammal , alltså först omogen sedan nästan mogen sen halvt mogen sedan mogen och sen övermogen? xD Ne men det är väl inte direkt så vi tolkar mogen men det var ett bra förslag :P. Alla är barnslig någongång vare sig man är mogen eller inte. Konstiga funderingar men ganska kul att fundera på är det verkligen någon som vet vad det innebär ?

Kärlek.

ingenting säger att man inte kan ändra på vad man tycker om en människa, man får tycka precis vad man vill det finns inga lagar på det men man behöver inte alltid säga vad man tycker och tänker.
Att veta att en person står vid ens sida vad som en händer och alltid finns där är det underbaraste som finns, att få bli en del av en annan männsikas liv kan kännas läskigt men sedan förstår man hur fantastiskt det är =). Att hamna i kärlekens dimma kan vara underbart men ändå farligt för man måste lära sig att ta sig ut någongång ibland, visst vill man vara med den man älskar men att vara med varandra exakt hela tiden funkar inte (oftast) så bra, man måste kunna ta ett andetag för sig själv ett tag, jag menar inte att ta en break men att vara för sig själv är alltid bra och att absolut inte glömma bort sina kompisar ! ;D
Idag har jag lärt mig någonting viktigt faktist eller ja insett att man kan inte bara tro något man måste veta och jag vet att jag gillar någon ;D.




På Tisdag så ska jag "flytta" in hos Johanna och det ska bli kul =) men kommer nog att komma hem varje helg ändå om ingen vill besöka mig :)? Men ialla fall så ska jag för första gången på ungefär ett år ha idrott på skolan ! Undra hur det kommer att gå själv så tror jag eller ja rättare sagt hoppas jag på att det kommer att gå bra. Imorn åker man tillbaka till Lindas lägenhet med all packning -.-' Är så less på att bära på den där väskan xD haha som Fille kallar mig, Flyttpåsen ;)..Men den är så tung och den här datorn jag måste kånka på varje dag är ju inte den lättaste heller får ju ont i nacken och om jag får ont i nacken så spänner jag mig och spänner jag mig så får jag ont i huvudet, Jag måste sluta bära på datorn xD.
Men nu glömmer jag det förflutna och skiter i framtiden, Jag lever i nuet !

Ska sova nu så vi hörs ;D

Ciao!!



Kommentarer
Postat av: Maria

Egentligen! Du kan lite på mig! Mogen kan man vara även fast att man är lite barnslig ibland tycker jag! :D Du vi får aldrig mer glida ifrån varandra och ta nå skit pojkar framför varandra, så det så! <3 Ingenting är som det var, ingenting är som förut, vi tänker på framtiden, du och jag Sickan! :D Jag tänker vrål komma och hälsa på dig hela tiden! ;) Kram

2009-10-18 @ 17:40:04
URL: http://annamariaericajonsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: du kan skriva som mig om du vill och konsentrerar dig och slappnar av :)

2009-10-18 @ 17:50:43
URL: http://beloni.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0