Sömnlös natt igen =/

Nu har det snart gått en halv vecka utan en riktig sönm jag orkar inte ens kliva upp på morgonen längre och i vanliga fall så passar jag alla tider men nu känns det inte direkt någon mening med det.
Men måste skärpa mig imorgon ska jag ialla fall till skolan för första gången den här veckan och det är ett måste, från och med nu ska jag sköta skolan annars kunde jag lika bra ha stannat på boberg.

Vissa förstår inte när det är allvar, man kan inte ta allting på skämt jämt.
Här försöker man ta dagen som den kommer och inse att man faktist inte längre är ett barn, nu måste man ta ansvar för sig själv och inte tro att föräldrarna ska hjälpa en ur svåra situationer.
Men jag har ialla fall bestämt mig nu för att skärpa mig så jag ska ringa till Johanna imorgon när jag slutar skolan så hoppas att hon inte jobbar.

Sitter i sängen och skriver om mitt hopplösa liv, om hur fruktansvärt illa det kan vara men det finns faktist någonting possitivt i det hela också man får ju göra det bästa av situationen så nu är det slut på det negativa och dags att ta fram med det possitiva, det har jag lärt mig av min alldeles egna Dr.Fill ;D.
Det är så underligt att livet kan vända så pass fort utan att man igentligen tänker på det, att sakna någonting utan att igentligen veta vad det är man saknar, att en människa kan vara så underbar men igentligen inte veta varför och att det possitiva kan bli det negativa men ändå vara det possitiva i det hela.
Har så många funderingar och frågor som aldrig kommer att bli besvarade.

Här om dagen så läste jag en kärleksbok när jag var och hälsade på mormor och hittade många roliga och vackra saker/texter, hittade en text som jag fastnade för som stämmer så fruktansvärt ; Den största lyckan i en människas liv är ibland minnet av en kyss, också var det en fem åring och en sex åring som hade svarat på frågan ; Hur får man någon att bli kär ?  Den 6 årige hade svarat; Man säger att man äger en hel hög med godis affärer ;D gulligt , och den 5 årige hade svarat ; ska vi gå in på mitt rum och pussas?..Haha Visste inte att barn i den åldern tänkte så men utvecklingen är snabb och lättlärd xD .

Vet inte riktigt vad mer jag kan skriva men jag har ju några timmar på mig ;P
Men jag kan berätta om en bok som Maria har som jag ville läsa, Den handlar om en tjej som är 15 år och är med sin kompis på en fest där hon ska träffa en kille hon tycker väldigt mycket om och under kvällen så dricker hon och dansar med hennes kompis louise och killen "arvid och hans kompis , men till slut går arvid och hon iväg upp på ett rum och börja mysa och pussas och sånt :P men det slutar med att dom ligger med varandra och dagen efter vaknar hon upp på festen brevid arvid och hör att någon ropar på henne och berättar att louise inte mår så bra :P men efter festen så börjar hon och arvid att snacka mer och mer till slut är dom tsm och efter ungefär 2 månader eller vad det va så inser hon att mensen är försenad och gör ett graviditetstest och inser att hon är med barn och vet inte vad hon ska ta sig till, arvid hade berätta tidigare samma vecka att det var fest hor nån grabb och dom skulle det så dom åker dit och hon dricker även fast att hon vet att hon är gravid men kvällen slutar med att hon spyr och mår skit. i ungefär 1 eller 2 veckor ligger hon bara i sängen och mår dåligt och hennes mamma börjar bli mer och mer orolig för henne, hennes kompis louise dyker upp en dag och vill veta hur det är med henne ochinte fören då berättar hon för louise att hon är gravid och att hon tänker berätta det för hennes mamma men ville berätta för louise först så bara några minuter efter att louise får veta det så sitter mamma hennes på rummet och Jessica, som tjejen allt handlar om heter, tar några djupa andetag och berättar sedan för hennes mamma att hon är gravid och hennes mamma andas ut med lättnad och jessica fattar ingenting men hennes mamma förklarar för henne att hon trodde det var något mycket värre som hade hänt.
Själv tycker jag att boken är jätte bra men har inte kommit så jätte långt in i boken men långt nog för att förstå vad boken handlar om.
Det var lite kort förklarat om vad boken handlar om och boken heter " som jag vill vara ".

Det måste vara väldigt jobbigt att välja abort även fast att man vet att det är nog det bästa om man är i åldern 15, som hon i boken, jag menar hon går ju iskola men att veta att man har något som växer i magen måste väl vara härligt på sett och vis? eller jag kan inte säga hur det är men jag har ju läst boken och jessica verkar vara orolig inför aborten men om man kollar på tvn på unga mödrar så verkar abort inte ens finnas ? xD eh jag vet inte.


En kärlek som inte blir besvarad, kan man kalla det så ?
Att visa känslor är ibland inte det lättaste, hur gör man ?
Att inse att den man älskar inte älskar tillbaka måste vara jobbigt.
Att sitta vaken varje natt och inte veta vad man ska ta sig till är varken kul eller lätt.
Lita på någon tar tid, rädslan för att bli sårad är som en cigarett , den är dryg men tar död på en till slut.
Att sitta här och försöka förstå vad man intalar sig själv är ungefär samma sak som att ha personlighetsklyvningar Att ha ett hopp om någonting man vet aldrig kommer att ske är som att sitta i Afrika och vänta på snö.

Många funderingar men inga svar ;D men har ialla fall lärt mig att säga kommer istället för att säga komma ;D.
Haha. Nu är det första natten sedan ifredags tror jag som jag sover ensamen utan Min Älsklings Maria =/ men får träffa henne igen efter skolan imorgon =D!! <3 men sedan kommer jag att sova i stan hela veckan förutom till helgen för då åker jag hem igen.
Undra hur helgen kommer att bli, hoppas på en kul men ändå lugn helg =).

Min låtsas Mormor sa alltid en bön för mig när jag sov hos henne och morfar som jag brukar säga för mig själv ibland innan jag lägger mig;D
" Levolle lasken luojani armias ole suojani jos sijaltan en nouisisi taivaaseen ota tykösi, AMEN" (Finska)
Saknar den tiden man kunde sitta i pappas knä och bara vara liten utan att behöva tänka på hur korkat det ser ut igentligen, att bara få sitta i en sandlåda utan att tänka på vad någon annan ska säga eller tycka om det.
Att krypa in i sina föräldrars famn måste vara något av det bästa i en uppväxt. Att inte alls behöva tänka på framtiden utan att bara sitta med pappa ute på gården och "meka" ellet cykla på sin 3 hjuling men nu är det inte så längre.
Men frågan är ju igentligen, vem sitter vaken en hel natt för att skriva något sånt här? Jag måste ju nästan vara den enda i världen ? 
Vet inte riktigt vad jag mer kan skriva om.
Har så mycket att säga men finns inga ord.

Har suttit och försökt formulera det här inlägget bra i ungefär en och en halv timme nu men tycks inte har komme så långt med det så nu får det se ut som det gör.



Varför bloggar man för? vad är det igentligen för mening med det?

Jag skriver inlägg, eller ja "bloggar" som det kanske heter . För att berätta om mitt liv eller igentligen för att det känns som att det är någon jag berättar det för när jag skriver detta alltså inte för dom som läser utan igentligen för mig själv, det kanske låter som att jag är något psykfall eller nåt men det är jag inte utan det är bara såhär jag tycker jag menar alltså att det känns som att jag har någon speciell att berätta vissa saker för men det är i självaverket mig själv fast att jag skriver ner det, jag tycker att det är lättare att skriva ner känslor än att säga dom till någon =P låter säkert helt sjukt men det är så jag tycker och känner.
Eller så kan man ju använda det som ett tidsfördriv om man inte har någonting annat för sig xD.

Men just nu sitter jag här framför datorn sedan kl.1.00 och lyssnar på det pipande ljudet ifrån laddaren till mobilen, det knarrande ljuden ifrån golvet och sist men inte minst så hör jag hur råttan lever sitt liv nere i en bur  i tv rummet alldeles ensamen i mörkret och det är bara en halvtimme ungefär tills jag ska kliva upp så jag tycker inte att det är någon ideé att jag lägger mig ner och försöker sova men önska att jag kunde för dom läskiga ljuden jag hör runtom kring mig är inte kul =/ hatar att jag ska vara så fruktansvärt rädd för allting, varör finns ens rädsla? vad gör den för nytta? Världen är underlig men allting har sina egenskaper.

Den bästa känslan i en människas liv måste vara det tillfället när man får hålla om någon att veta att man har någon vid sin sida vad det än gäller att få känna sig älskad eller?
Det är ialla fall vad jag själv tycker att få känna närhet av någon man älskar.

Men nu är det snart dax att ta sig en fika och en kopp kaffe och pallra sig iväg till tåget för att sedan fortsätta en lång dag på arenan, men får ju träffa Maria vid halv 4 såå det här ska nog gå bra ;D
Måste bara berätta att Jag älskar Maria som vän förståss :P, för att hon ställer upp för mig vad det än gäller precis som äkta vänner gör ;D <3 Vet inte hur jag skulle klara mig utan dig <3 Puss och kram på min Fiina vän Mariaa =)!

BTW! jag klår alla på café world på facebook ;D

Men men ska väl ta och masa mig ner och fika men skriver mer idagen slut =) Puss och kram ha en trevlig dag ;D
OBS!
Har inte kunnat lägga ut detta inlägg tidigare pga att min dator segade ner imorse när jag hade skrivit klart allt, alltså det tog hela natten för mig att skriva detta sjuka blogg inlägg ;D


Ciao!


 


Kommentarer
Postat av: - - K A R O O F O T O - -

usch, hatar verkligen sömnlösa nätter.

kram

2009-10-14 @ 17:32:30
URL: http://karoofoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan du vara snäll o gå in o kolla på mina texter/dikter som jag har skrivit, gillar du dom inte så ska jag ställa mig i skamvrån.



/Beloni, killen med hjärtat

2009-10-14 @ 17:45:49
URL: http://beloni.devote.se/
Postat av: Maria

TralalaLA, värsta kommer, datorn sagga ner xD Haha. Älskar dig också vännen min <3

2009-10-14 @ 21:42:25
URL: http://annamariaericajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0